Zondag 22-02-2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sifra Beek - WaarBenJij.nu Zondag 22-02-2015 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sifra Beek - WaarBenJij.nu

Zondag 22-02-2015

Door: Sifra van de Beek

Blijf op de hoogte en volg Sifra

22 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag was echt een geweldige dag met vele indrukken! We gingen naar Robbeneiland, wat natuurlijk een heel bekend is en waar veel mensen graag naartoe willen. Ik heb gewoon de privilege gehad om hier naartoe te gaan!!

Onderweg, op de boot, naar Robbeneiland zagen we een groep walvissen. Dit was heel bijzonder aangezien het pas in Juli de tijd is voor walvissen. Ook hebben we een groep dolfijnen gezien en sommigen menen zelfs pinguïns te hebben gezien!

We waren natuurlijk helemaal enthousiast over de bootreis toen we aankwamen op Robbeneiland. Gelukkig kregen we eerst een tour rond het eiland met de bus zodat we weer even konden omschakelen naar een serieuzere stemming.
Het is een hartstikke mooi eiland met heel erg mooie natuur. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Met de bus hebben we alle belangrijkste dingen gezien die er op het eiland te zien waren. Dit heeft veel indruk op me gemaakt.

Maar wat het meest indrukwekkend was, was de rondleiding door de gevangenis ( volgens mij blok B) door een gids die zelf ook zeven jaar heeft vastgezeten op Robbeneiland.
Hij vertelde zijn eigen verhaal maar ook gewoon het verhaal over hoe het hier op dit eiland ging. Er was zelfs apartheid in de gevangenis!
Ook heb ik Nelson Mandela's cel mogen zien. Dit is wel heel erg speciaal!

Ik heb heel erg genoten van deze dag! Leuke, informatieve, indrukwekkende, mooie ervaringen en gebeurtenissen!