Voorbereidingen voor de reis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sifra Beek - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor de reis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sifra Beek - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor de reis

Blijf op de hoogte en volg Sifra

12 Februari 2015 | Nederland, Nederland

Hee allemaal,
ik kom weer even mijn blog bijwerken. Morgen ga ik al op reis! Om tot dit moment te komen heb ik veel voorbereidingen moeten treffen. Deze zijn onder anderen fundraising, maandelijkse bijeenkomsten en natuurlijk mijn eigen koffer!

Fundraising
Al het geld dat we met de hele groep ophalen gaat naar het goede doel. Wij, als groep, bepalen zelf waar dit geld dan uiteindelijk aan wordt besteed.
De helft van het geld van de fundraising gaat naar een 'community centre' waar ouderen maar ook jongeren opgevangen kunnen worden. Ook zal er een keuken worden gebouwd en een tuintje aan worden gelegd. De andere helft zullen we uitgeven op het moment dat wij in Zuid-Afrika zijn. Als voorbeeld kunnen we ervoor kiezen om het geld uittegeven aan het kopen van nieuwe toiletten op een school.
Ik heb zelf intotaal een bedrag van 550,90 euro opgehaald. Het grootste deel van dit bedrag heb ik opgehaald met het organiseren van twee high-tea's. Deze waren beiden voor mijn familie.
Ik heb hier dagen lang voor voorbereid en de dag van te voren en de dag zelf heb ik natuurlijk alleen maar gebakken. Het was een uitdaging voor mij om het voor iedereen leuk te laten zijn, wat eigenlijk uiteindelijk best makkelijk was omdat het met familie natuurlijk altijd wel gezellig is!
Verdere bedragen heb ik opgehaald door middel van het bakken van cake's en taarten voor de mensen die dit bij mij bestelden. Ik vind het heel leuk om te bakken en daarom heb ik er, toen der tijd, voor gekozen om met deze bezigheid mijn steentje bij te dragen aan de fundraising.

Bijeenkomsten
We hebben ongeveer een keer per maand een bijeenkomst gehouden. In het begin hebben we vooral gewerkt aan de teambuilding van onze groep. Dit heeft zeker wel geholpen om elkaar te leren kennen maar ik merk nog steeds dat ik zeker een paar mensen uit de groep nog helemaal niet goed ken. Het zal dan ook zeker helpen om op reis te gaan! Verder heb ik de bijeenkomsten altijd leuk en gezellig gevonden. Ook waren ze wel leerzaam. Een van de laatste keren hebben we het ook in een bijeenkomst, grotendeels, gehad over de ziektes in Zuid-Afrika en preventiemiddelen.
De voorbereiding van de lessen die we gaan geven in Zuid-Afrika vonden ook plaats gedurende deze bijeenkomsten. Ik zit in een groepje samen met Pien, Annick en Elsa! Heel gezellig dus!
Wat ik het leukst vond aan de bijeenkomsten was dat je steeds het gevoel had dat je een stukje dichter bij de reis kwam.

Koffer inpakken
Nou, ik heb dus net geprobeerd mijn koffer in te pakken maar hij zat erg vol! Gelukkig bestaat er zoiets als 'een moeder'! Een redder in nood. Samen hebben we ervoor gezorgt dat alles past en dus is de stress weer een beetje weg.

Morgen ga ik al weg maar ik heb eigenlijk helemaal geen spanning of zenuwen. Ik besef het me echt niet dat ik morgen in een vliegtuig zit naar Zuid-Afrika! Vanaf mijn aanmelding voor deze reis tot een week geleden ik eigenlijk niet heel veel nagedacht over de reis.Op doordeweekse dagen vooral niet. Vooral met de toetsweek is de reis natuurlijk niet een prioriteit. Maar nu komt het wel echt heel dichtbij! Slapen wordt wel een grote uitdaging maar zoals ik me nu voel komt dat vast wel goed!

Tot in Zuid-Afrika!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Sifra

Hallo, Ik ben Sifra en ik ben 15 jaar. Ik woon in Elst en ga in Bemmel naar school. Ik heb me aangemeld op deze site vanwege de reis die ik met een groep leerlingen van het OBCl ga maken naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 3135

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 01 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: